Kromme Rijn Heuvelrug

Aanvraag individuele inkomenstoeslag geen makkie

Cartoon Nieuwsclip nr 113 - Januari 2016 - Stimulansz Van een van onze leden kregen we het volgende bericht dat betrekking heeft op de aanvraag individuele inkomenstoeslag (voorheen langgdurigheidstoeslag):

"Op 14 januari kreeg ik een brief (bijlage) van de RSD dat ik de langdurigheidstoeslag kon aanvragen.Zoals in de brief stond kan dat via de site van de RSD. Ik dat gelijk gedaan, ik moest allemaal vragen beantwoorden en wat bleek, ik kwam niet in aanmerking.

Wat de laatste 12 jaar wel het geval was geweest en er in mijn situatie niks is veranderd.Ik het een aantal keren opnieuw gedaan, maar nee.
Toen de formulierenbrigade gebeld, zoals vermeld in de brief.
Ik stond 45 minuten in de wacht en moest doen ophangen omdat ik naar de fysiotherapeut moest.Toen ik terug kwam weer gebeld en weer in de wacht, 2 wachtende voor mij……..  1 wachtende voor mij.Na 70 minuten werd ik eruit geknikkerd.

Op 15 januari weer met de RSD gebeld.
Bericht op een bandje dat de RSD op 14 januari gesloten is.
Daarna wel iemand aan de lijn die mij doorverbond met iemand die het snapte.Het blijkt dat je van alles wel of niet moet aanklikken voordat je door kan naar de aanvraag.Het is allemaal niet duidelijk, terwijl ik toch niet …..ben;-)

Deze mevrouw heb ik ook van de wachttijd verteld en het bandje en zij zou hier melding van maken, maar ik heb hier niks op terug gehoord.
Ik heb inmiddels de aanvraag voor de toeslag kunnen invullen, maar ook hier nog geen bericht over terug, maar dat is ook wel erg snel.

Als een kantoor dicht is moet dit goed gecommuniceerd worden en niet een dag later en niet zonder bericht op de site."

Hierna volgden nog meer berichten over problemen veroorzaakt door de complexiteit van de digitale aanvragen. Cartoon bij begin is afkomstig van de NieuwsClip nr. 113, januari 2016, uitgegeven door Stimulansz.

Oproep

Heeft u vergelijkbare ervaringen, meld dat aub aan ons!